fredag 30 oktober 2009

Djungel, Moln, Stjärnor & Husvagnar.

PICT0190  PICT0189

PICT0195 PICT0191PICT0193 PICT0194PICT0192    

I veckan har det blivit mycket G R Ö N T .

Ballongkjolen blev riktigt bra tycker jag , har länge funderat på att göra en men det har liksom inte riktigt blivit av. Men rätt som det var så tog jag mig i kragen och det fick bli en i JNY`s underbara djungeltyg.

Alla dessa kläder har jag tillsammans med en massa mössor och pannband  skickat till Jenny, som är så snäll att hon visar dem på hennes jobb & för vänner & bekanta. Tack Jenny.

Gillar du kläderna ? Beställ via min mail. WWW.designk.carbin@hotmail.com

5 kommentarer:

lilla hjärtat sa...

Å, va mycket fint, du har hunnit med en hel del i veckan. Gillar ballong kjolen, har fått en önskan av min brors tös, har du använt dig av något mönster? Jag har ju ingen tjej själv så jag vet inte hur den är uppbygd. Trevlig helg!

Fangoria sa...

Oj du har sytt mycket. Fint med grönt, så härliga tyger!!! Vill oxå ha...=) Jag har också länge funderat på en ballongkjol, en kompis vill ha en till sin dotter, men jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig an den...några tips?? Har du använt något mönster?

.designk.carbin sa...

ballongkjolen är i storl 92/ 98 jag har inget mönster men gjorde så att jag
1. klippte ut en rektangel ca
35x80 i djungeltyget och en rektangel som var ca 25 x 60 i de gröna tyget ( som blir baksida )
2.sedan sydde jag ihop tygerna i nedrekanten och sträckte på de gröna undertyget ( som när man syr muddar ) .

3. då är det dags att sy ihop sidsömmen, tyget ligger räta mot räta och en overlocksöm längs hela långsidan.

4.vänd kjolen, de gröna undertyget är kortare än djungeltyget så där blir själva "puffen", nu är ju tygerna olika vida i midjan åxå så sträck på undertyget och sy samman det med djungeltyget med en overlocksöm.
5.så är det dags att sy midjemudden, de är jag säker på att ni fixar.

lycka till å hoppas jag lyckades med beskrivningen.
/ kerstin

Ahlard sa...

Hejsan! Sy mycket fint. Underbart att se:)Duktiga du.

Anonym sa...

Många fin plagg som vanligt :)
PS. jag är jättenöjd med hela beställingen. .
/Anette S.