tisdag 8 februari 2011

Träningslinne



FRAM BAK

Precis som jag skrev i förra inlägget blev jag så inspirerad av att sy ett träningslinne till mig själv när jag såg ett snyggt linne på gymmet !

Jag klippte ut linnet förra veckan så har de legat till sig till idag, ivrigt satte jag mig vid symaskinen och tänkte att jag skulle utmana mig själv att kanta ett h e l t linne på Coverpron. Å visst blev de en utmaning, för ett kort ögonblick var maskinen till salu.... å vid närmare eftertanke så var det handhavandefel igen...

Ja hur blev då linnet ?? Jag måste säga att jag är riktigt nöjd, passformen är perfekt.
Jag gjorde en stor miss.... tanken när jag klippte linnet var att jag skulle sy fast de oranga tyget med kantbandet i halsringningen, men de glömde jag bort när jag kantade de mönstrade tyget så jag har faktiskt sytt fast de för hand.
När jag kantade i ärmhålorna lät jag tyget sträckas en aning så att inte linnet blir löst och sladdrigt där.
Jag tror att det blir fler linnen....

6 kommentarer:

Emsters Alster sa...

Åh, så snyggt, gillar dragskolösningen där nere!

Carina sa...

Jätte snyggt! Du är såå duktig Kerstin!

Camilla sa...

Vilket snyggt linne, lite billigare än att köpa Peak och mer unikt!

Klänningen i inlägget före är väldigt somrig och fin. Det är så trist att sommaren känns så långt bort!

Singh sa...

Superläckert!

Marina sa...

Så fint! Var har du hittat det härliga tyget?

Lotta Landstrom sa...

Supersnyggt! Vad tar du för ett sån,t? Klart intresserad! Lotta